Biafan IT - Produse de tehnologie și accesorii de calitate

Vă mulțumim pentru că ați ales să ne vizitați și să apelați la produsele și serviciile oferite de Biafan Optix SRL. Compania care administrează site-ul biafanit.ro este S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L., înregistrată la Registrul Comerțului cu numărul de ordine J40/16181/2021 și are Codul de Identificare Fiscală (CIF / CUI) 44928455Capital Social 200 RON.

Sediul social: Bucureşti Sectorul 3, Strada ZEMEŞ, Nr. 4, Bloc PM19, Scara 2, Etaj 9, Ap. 123

Punct de lucru: Șos. Ștefan cel Mare, nr. 15, sector 2, București

Folosirea acestui site implică acceptarea Termenilor și condițiilor de mai jos. Recomandăm citirea cu atenție a acestora.

S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. își asumă dreptul de a modifica aceste prevederi fără o altă notificare.

1. Accesul la informațiile de pe site

S.C. Biafan Optix S.R.L. garantează tuturor utilizatorilor acces limitat, în interes personal, pe site-ul biafanit.ro și nu le conferă drepturile de a descărca sau de a modifica parțial sau integral site-ul, de a reproduce parțial sau integral site-ul, de a copia, de a vinde/revinde sau de a exploata site-ul în orice altă manieră, în scopuri comerciale sau contrare intereselor companiei S.C. Biafan Optix S.R.L. fără acordul prealabil scris al acesteia.

2. Obligațiile clienților

Cumpărând de la biafanit.ro confirmați că:

3. Comandarea produselor

Comandarea produselor se face direct pe site-ul biafanit.ro.

Clientul poate efectua comenzi pe site, prin adăugarea bunurilor și/sau serviciilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza comanda efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate. Odată adaugat în coșul de cumpărături, un bun și/sau un serviciu este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui bun/serviciu în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automată a bunului/servici­ului.

Prin finalizarea comenzii, cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării comenzii.

Prin finalizarea comenzii, cumpărătorul consimte că vânzătorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil/agreat de vânzător, în orice situație în care este necesară contactarea cumpărătorului.

În cazul în care un bun și/sau serviciu comandat de către cumpărator, nu poate fi livrat de către vânzător, acesta din urmă va informa clientul/cumpara­torul asupra acestui fapt și va returna în contul cumparatorului contravaloarea bunului și/sau serviciului, în termen de maxim 7 (șapte) zile lucrătoare de la data la care vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt sau de la data la care cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a contractului.

Contractul se consideră încheiat între societatea BIAFAN OPTIX SRL și client în momentul primirii de către client de la BIAFAN OPTIX, prin intermediul poștei electronice și/sau SMS a notificării de expediere/ridicării din punctul de lucru a Comenzii.

Biafan Optix SRL își rezervă dreptul de a anula comanda efectuată de către client, în termen de 72 de ore de la notificarea clientului prin email și/sau SMS, despre disponibilitatea ridicării comenzii din punctul de lucru, fără atragerea a niciunei obligații ulterioare a vreunei părți față de cealaltă parte sau fără ca vreo parte să poată pretinde celeilalte daune-interese.

4. Limitarea răspunderii pentru produse și servicii

În vederea onorării comenzilor dumneavoastră, subscrisa vom depune toate eforturile rezonabile în acest sens. Cu toate acestea, vânzătorul nu va putea fi atras la răspundere în situația în care produsele nu se mai regăsesc în stoc. Într-un asemenea caz, subscrisa vom contacta cumpărătorul într-un termen rezonabil pentru a-i comunica această situație și pentru a-i oferi alternative în vederea deblocării situației: fie vă propunem produse similare, fie vă vom returna banii. Dacă nu vă putem contacta, atunci comanda dumneavoastră va fi anulată și vă vom restitui întreaga sumă de bani achitată.

Toată responsabilitatea defecțiunilor și repararea produselor revine în sarcina importatorului, furnizorului sau a comerciantului, în funcție de cine eliberează certificatul de garanție. În cazul în care produsul defect nu se mai fabrică și nici nu poate fi reparat atunci vă oferim posibilitatea înlocuirii cu un produs similar sau returnarea integral a valorii achitate. În cazul în care se acceptă înlocuirea cu un produs similar, S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. se obligă să vă restituie diferența de bani dacă produsul oferit pentru înlocuire are un preț mai mic, iar dacă prețul este mai mare atunci diferența de preț este suportată de clientul final. Valoarea maximă a daunelor ce pot fi plătite de S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. oricărui client în cazul nelivrării sau a livrării necorespunzătoare este valoarea sumei încasate de S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. de la acest client. La sfatul personalului nostru specializat, pentru motive temeinice, subscrisa avem dreptul de a accepta sau de a refuza comanda dumneavoastră. Dacă personalul nostru specializat consideră că, înainte de a accepta comanda dumneavoastră, este necesar să vă contacteze, atunci aceștia vor avea acest drept ca urmare a plasării comenzii dumneavoastră.

5. Limitarea răspunderii pentru prețuri

Prețurile prezentate includ TVA (19% sau 9%, în funcție de produs), însă nu includ cheltuielile de livrare, în afara cazului în care se specifică în mod expres pe site acest lucru. Prețul de achiziție tipărit pe factură va fi același cu cel stabilit de consultantul de vânzări în momentul confirmării comenzii ca fiind comandă fermă sau, în cazul comenzilor cu plată online direct cu cardul de credit, acest preț va fi cel publicat pe site la momentul achiziției. Nu există o limită minimă de preț a comenzii. Prețurile pot fi modificate fără a se proceda la o comunicare în acest sens în prealabil, cu respectarea dispozițiilor legale aplicabile. În cazul ofertelor/vânzări­lor promoționale se va specifica perioada de valabilitate a acestora, cu mențiunea că acestea sunt valabile numai în limita stocului disponibil. Promoțiile/sol­dările sunt marcate corespunzător prin folosirea sintagmelor „promoție“„soldare“ sau sintagme asemănătoare precum „promo“„ofertă“ etc. Acestea au, de asemenea, specificată perioada de derulare sau valabilitatea în limita stocului disponibil. Subscrisa BIAFAN OPTIX S.R.L. va aplica în mod corespunzător dispozițiile legale aplicabile în cazul vânzărilor cu preț redus.

6. Limitarea răspunderii pentru livrare

Livrarea produselor are o arie de extindere națională și, astfel, se va face oriunde în România. S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. își rezervă dreptul să efectueze confirmarea comenzilor înainte de onorarea lor prin contactarea clienților. Taxa de livrare este de maxim 25 Lei (inclusiv TVA) pentru orice localitate din țară pentru livrarea prin curier.

Livrarea se face prin curier rapid iar taxa de livrare este per comandă, după cum urmează: 19 Lei pentru livrarea în lockerele EasyBox şi 25 de lei pentru livrarea la domiciliu, pentru orice localitate din țară.
Pentru comenzi a căror valoare depașește 250 de lei, livrarea este gratuita. Pentru ridicarea comenzilor din punctul de lucru nu se percepe taxa de livrare, indiferent de valoare produselor/co­menzii. Produsele marcate cu „Livrare Gratuită” beneficiază de livrare gratuită oriunde în țară, indiferent de valoarea comenzii.

Timpul de livrare se calculează pornind de la confirmarea comenzii și adăugând până la 3 zile lucrătoare. Timpul total de livrare poate fi influențat de diferiți factori externi companiei Biafan Optix SRL, cum ar fi curieri, furnizori etc.

S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. își rezervă dreptul să întârzie sau să anuleze livrări ale produselor comandate dacă acestea nu pot fi onorate din cauze de forță majoră, independente de S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. care includ: incendii, explozii, inundații, epidemii, grave, acțiuni guvernamentale, războaie, acte de terorism, proteste, răscoale, tulburări civile sau alte impedimente de forță majoră, conform uzanțelor legii românești. În cazul în care clientul nu este găsit la adresa menționată, în intervalul orar stabilit de comun acord, curierul nostru va reveni încă o dată după ce va restabili contactul cu clientul. Dacă nici de această dată clientul nu este găsit la adresa indicată și la ora stabilită, comanda va fi anulată și produsul returnat la sediu. În toate aceste situații, subscrisa nu poate fi trasă la răspundere de către cumpărător, acesta neputând să pretindă daune-interese care să acopere eventualele prejudicii ce i-au fost produse de cauze de forță majoră.

7. Limitarea răspunderii pentru plată

Plata produselor comandate conform acestui Contract cu Clienții se poate efectua în avans sau la livrarea produselor. S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. își rezervă dreptul ca în anumite cazuri să solicite plata produselor în avans. Plata în avans se poate realiza prin card online sau prin ordin de plata; dovada plății trebuie trimisă către S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. la adresa de e-mail [email protected].
Livrarea va fi efectuată numai după intrarea banilor în contul S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L.. Plata în avans se consideră și plata cu ajutorul cartii de credit online. În acest caz, S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. va solicita procesatorului de plăți electronice confirmarea securității și a validității tranzacției și, de asemenea va efectua verificări suplimentare acolo unde este cazul, înainte de livrarea produselor. În cazul vânzării cu plata în avans, produsele comandate trebuie achitate integral, în caz contrar, livrarea nu va fi realizată.

8. Limitarea răspunderii pentru garanția produselor

GARANȚIE
Produsele comercializate de BIAFAN OPTIX S.R.L. au fost testate și avizate, corespunzător exigențelor directivelor europene și a legislației aplicabile. La solicitarea garantiei se va prezenta certificatul de garanție împreună cu factura de achiziție/bonul fiscal în original.

TERMENUL DE GARANŢIE pentru produsele menţionate este de 24 luni, cu excepţia produselor pentru care există o garanţie specifică. Garanția se referă numai la deficiențe ale produselor determinate de defecte de fabricaţie sau vicii ascunse şi îşi pierde valabilitatea în cazul utilizării necorespunzătoare al produselor. În vederea acceptării garanţiei, vă rugăm să păstraţi factura sau bonul fiscal, să returnați produsul împreună cu un formular de reclamație specific, completat integral.

Produsele cumpărate prin intermediul acestui site beneficiază de garanția practicată de producătorul fiecarei mărci în parte, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Documentul fiscal pe care îl primiţi împreună cu marfa poate servi în acelaşi timp şi ca certificat de garanţie.

Toată responsabilitatea defecțiunilor și repararea produselor revine în sarcina importatorului, furnizorului sau al comerciantului, în funcție de cine eliberează certificatul de garanție. În cazul în care produsul defect nu se mai fabrică și nici nu poate fi reparat atunci vă oferim posibilitatea înlocuirii cu un produs similar sau returnarea integral a valorii achitate.

În cazul în care se acceptă înlocuirea cu un produs similar, S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. se obligă să vă restituie diferența de bani dacă produsul oferit pentru înlocuire are un preț mai mic, iar dacă prețul este mai mare atunci diferența de preț este suportată de clientul final. Valoarea maximă a daunelor ce pot fi plătite de S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. oricarui client în cazul nelivrării sau a livrării necorespunzătoare este valoarea sumei încasate de S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. de la acest client.

GARANŢIA LEGALĂ DE CONFORMITATE este acordată potrivit dispoziţiilor din Legea nr.449/2003 privind vânzarea produselor și garantiile asociate acestora. Răspunderea vânzătorului privind garanția legală de conformitate, potrivit prevederilor art. 9 – 14 din Legea 449/2003, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la data livrării produsului . Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată

Lipsa de conformitate se remediază prin reparare sau înlocuire, în mod gratuit, inclusiv pentru garanţia comercială. Perioada de remediere pentru garanţia legală de conformitate este de maxim 15 zile calendaristice din momentul informării vânzătorului de către consumator. În cazul reparării produsului în temeiul garanției legale de conformitate, în acesta vor fi montate numai piese noi.

Perioada de remediere pentru garanţia comercială va fi stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare defectele semnalate, natura produselor, durata medie de utilizare, precum şi specificaţiile tehnice ale producătorului.

Prezentele reglementări privind garanția produselor sunt întocmite conform prevederilor Legii nr.449 din 12.11.2003 și nu afectează celelalte drepturi ale consumatorului, prevăzute de Legea nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, de Ordonanţa nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor ori de orice alte acte normative, inclusiv acte normative europene, ce privesc drepturile consumatorilor.

În vederea soluționării în mod eficient a reclamațiilor dumneavoastră, ne rezervăm dreptul de a vă solicita documentele necesare pentru a dovedi îndeplinirea condițiilor prevăzute la punctul 3 – ”Obligațiile clienților”. În acest sens, după primirea reclamației, vă putem solicita, fara a ne limita insa la acestea, urmatoarele: Prescripția, nu mai veche de 12 luni, pentru ochelari, respectiv pentru lentilele de contact, dupa caz, oferita de un personal specializat competent; Notele adiționale ale prescripției optometrice, dacă acestea exista. Pentru a va asigura de o corecta și eficienta solutionare a reclamatiei formulate, avem rugamintea de a ne transmite informatiile solicitate intr-un termen rezonabil, dar care nu poate depasi 5 zile calendaristice.

9. Limitarea responsabilității pentru comentariile utilizatorilor

Utilizatorii care viziteaza site-ul biafanit.ro pot face comentarii la adresa acestuia și a produselor pe care le oferă. S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. nu va purta responsabilitatea și nici nu va putea fi obligată să plateasca vreun fel de despagubiri pentru orice formă de daună produsă prin astfel de comentarii sau comunicări. În cazul trimiterii unor materiale/docu¬men­te, altele decât cele
legate de procesul de cumpărare/vânzare a unor produse, se consideră că utilizatorul conferă societății S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. și afiliaților/a¬so­ciaților acesteia dreptul neexclusiv, nelimitat, gratuit, irevocabil și retransmisibil de a le folosi, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, precum și dreptul de a o distribui oriunde în lume, prin orice mijloc. Utilizatorul garantează că are toate drepturile asupra conținutului pe care îl transmite pentru a fi publicat pe site, prin orice modalitate, astfel încât, prin folosirea acestui conținut, să nu cauzeze prejudicii niciunei persoane. S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. nu își asumă nici o responsabilitate privind posibilele daune provocate de folosirea conținutului acestor comentarii de către utilizatorii site-ului, ele fiind oferite sub aceeași limitare a responsabilității ca și restul conținutului de pe site.

10. Limitarea responsabilității pentru linkuri către alte site-uri, server, browser

Site-ul biafanit.ro este găzduit pe servere de tipul „Shared Hosting“. Societatea S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. nu va putea fi facută responsabilă pentru eventualele erori apărute pe site, indiferent de motivele apariției lor, acestea incluzând modificări ale site-ului, setări, sau actualizări. S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. nu va putea fi facută răspunzatoare pentru erorile apărute datorita folosirii anumitor browsere pentru vizitarea site-ului biafanoptix.ro. S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. nu răspunde de conținutul, calitatea sau natura site-urilor care pot fi accesate prin legături (link-uri) de pe site-ul biafanit.ro. Pentru respectivele site-uri, răspunderea integrală o poartă proprietarii site-urilor în cauză.

11. Dreptul de returnare a produselor

Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul (S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L.) că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului, prin returnarea în termen de 14 zile de la comunicarea deciziei de renunțare a produsului cumpărat împreună cu accesoriile, conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță cu modificările ulterioare. Vă aducem la cunoștință că, potrivit dispozițiilor legale în vigoare, este necesar ca produsele să fie returnate în condiții perfecte, adică aceleași ca și în cazul livrării produsului, fără urme de uzură sau deteriorare a produsului, fără să fi fost purtat sau folosit, însoțit de toate etichetele produsului. În caz contrar, în măsura în care produsul prezinta urme de folosire, etichetele sunt rupte, sau chiar sigiliile existente pe produs sunt degradate/rupte (fiind vorba de sigilii care permit probarea produsului, fără a fi necesară îndepărtarea acestora), BIAFAN OPTIX SRL va evalua produsul și va stabili dacă valoarea acestuia a fost diminuată, urmând a vă înștiința cu privire la suma ce va fi reținută în acest sens. Potrivit art. 14 alin. 3 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul este responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.

Pentru orice astfel de cerere/ notificare contactați-ne și vă vom furniza prin e-mail formularul necesar.

Pentru orice reclamație/ce­rere/notifica­re termenul de răspuns este de 1–2 zile lucrătoare, însă, în anumite condiții speciale, acesta se poate prelungi până la maximum 15 zile lucrătoare.

Model de formular de retragere

Stimați consumatori, prezentul formular se trimite înapoi completat doar dacă doriţi să vă retrageţi din contract.


Către,

SC BIAFAN OPTIX SRL

Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vânzarea următoarelor produse:

1.___________­___________
2.___________­___________
3.___________­___________
4.___________­___________
5.___________­___________

Număr comandă: ______________
Comandate la data ___/ ___/ ____
Primite la data ___/ ___/ ____
Numele consumatorulu­i:______________
Adresa consumatorului: ______________
Semnătura consumatorului ______________ (doar în cazul în care acest formular este notificat pe hârtie)
Data ___/ ___/ ____

Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să ne informaţi cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, utilizând o declaraţie neechivocă, telefonic
sau prin e-mail.

În acest scop, puteţi folosi modelul de retragere alăturat; folosirea lui nu este însă obligatorie.

Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteţi comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.

Dacă vă retrageţi, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la dv., inclusiv costurile livrării, cu excepţia costurilor suplimentare determinate de faptul că aţi ales altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care suntem informaţi cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract. Vom efectua această rambursare folosind aceeaşi modalitate de plată ca şi cea folosită pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care
v-aţi exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până la momentul la care ne-aţi furnizat dovada că aţi trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.

Produsele pot fi returnate personal sau prin orice alt mijloc la punctele de lucru al SC BIAFAN OPTIX SRL sau produsele pot fi ridicate de la adresa dumneavoastră de către un curier trimis de SC BIAFAN OPTIX SRL (doar în aria de acoperire a curierilor), fără niciun cost.

Produsele pot fi returnate si prin intermediul serviciului Sameday Retur in Easybox. Puteti demara actiunea apasand link-ul urmator: https://return.sameday.ro/biafanit.

13. Litigii și dispoziții finale

Orice altă problemă cauzată de produsele și serviciile prezentate pe biafanit.ro sau de informațiile prezentate pe acest site și care nu este deja tratată de niciun articol din prezentul document, se va soluționa pe cale amiabilă în termen de 30 de zile lucrătoare de la data sesizării în scris a problemelor, de către utilizator. În cazul în care nu s-a reușit stingerea conflictului pe cale amiabilă, competența revine instanțelor românești de judecată, părțile alegând competența instanțelor de pe raza municipiului București. Clientul își asumă în totalitate aceste riscuri odată ce își exprimă acordul față de acest Contract cu Clienții.
Pentru sesizări, inclusiv raportări ale încălcării drepturilor de autor vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail [email protected].

S.C. BIAFAN OPTIX S.R.L. certifică faptul că va respecta drepturile conferite de Legea nr. 677/2001 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, a Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic, precum și a Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță cu modificările ulterioare.

14. Soluționarea alternativă a disputelor online (ADR)

Consumatorul are dreptul de a cere corectarea rezoluției unui litigiu în cazul în care nu este mulțumiți de modul în care litigiul a fost soluționat sau în cazul în care susține că vânzătorul încalcă dreptul lui de consumator. El poate contacta vânzătorul prin e-mail la [email protected]. În cazul în care vânzătorul refuză să efectueze rectificarea sau nu răspunde într-o perioadă de 30 de zile de la solicitarea trimisă, consumatorul are dreptul de a depune o plângere la ADR (Alternative Dispute Resolution), legea 115/2012.
Reclamația poate fi depusă așa cum este reglementat în legislația din România (legea 115/2012). Consumatorul poate depune reclamația sa, de asemenea, on-line, prin intermediul platformei europene online a litigiilor http://ec.europa.eu/…index_en.htm Definiția „consumator“, în sensul ADR se referă la persoane fizice care acționează în afara activității lor comerciale, artizanale sau profesionale. Cu toate acestea, în cazul în care contractul este încheiat în scopuri parțial comerciale (contracte cu dublu scop) și dacă scopul comercial este atât de limitat încât nu are o pondere predominantă în contextul general al livrării, respectiva persoană ar trebui să fie considerată un consumator. Soluționarea alternativă a litigiilor se aplică procedurilor în afara instanței, pentru dispute referitoare la obligațiile contractuale care decurg din contractele de vânzare-cumpărare sau de servicii între un comerciant și un consumator. Soluționarea alternativă se aplică numai contractelor de achiziție pe termen lung. Soluționarea alternativă nu se aplică litigiilor în cazul în care valoarea creanței nu depășește 20 €. Entitatea ADR poate aplica o taxă nominală pentru depunerea plângerii, taxă plătită de consumator, care nu poate depăși 5€ inclusiv TVA.